Friday, April 13, 2018

Mercyful Fate

Vocalistul unei trupe romanesti spunea ca nu ii place King Diamond si Judas Priest, dar ii place Firewind, mai ales perioada cu un anumit vocal. In fraza de mai sus nu conteaza nici numele vocalistului trupei romanesti, nici numele celui de la Firewind. Nu are rost sa spun ce au facut Mercyful Fate sau Judas Priest pentru metal, se gasesc informatii utile si pe Wikipedia, daca nu vreti sa cautati interviuri cu muzicieni influentati de aceste trupe. Pe scurt, e ca si cum as spune ca nu imi place AC/DC, dar imi place Iris. E dreptul oricui sa fie ignorant si pentru astfel de oameni ignoranta poate insemna bani. Pentru ca nu vad niciun motiv pentru a asculta trupa acelui om si nu Firewind, de exemplu. Din fericire, astfel de oameni nu fac nici bani, nici istorie. 


4 comments:

Andrei Vajna II said...

Si un om nu poate aprecia meritele unui muzician, dar sa nu-i placa, mai ales ca au trecut multi ani de atunci si muzica a evoluat?

Cu King Diamond nu m-ai lamurit deloc.

Dave said...

Crezi ca e normal sa imi placa Iris I, dar sa nu imi placa AC/DC deloc? In cazul asta ar putea fi vorba fie de rea-vointa, fie de ignoranta. In cazul muzicantului tind sa cred ca e combinatie intre ambele. E o intreaga industrie care se bazeaza pe ignoranta, toata muzica romaneasca se bazeaza pe ignoranta ascultatorului.

E greu sa te lamuresc cu King Diamond din moment ce nu poti trece peste falsetto. Poate la fel de greu ar fi sa il lamuresc si pe omul ala care cauta voci perfecte (pentru ca de asta nu ii plac KD sau JP) intr-un gen in care varfurile nu au avut asa ceva. Pentru voci perfecte exista pop-ul altor vremuri, adica opera.

Andrei Vajna II said...

Ignoranta te-a facut sa uiti de vocea perfecta a lui Eric Adams. :)

Cred ca un ascultator de (heavy) metal poate avea doar un numar limitat de trupe cu voci ingrozitoare. La mine e Grave Digger. Dar eu nu o sa spun nimanui ca e o blasfemie daca nu-i plac. Accept ca diferenta intre ei si King Diamond, e ca cei din urma au fost inovatori la vremea lor, pe cand primii doar au preluat un gen. Dar, cum spuneam, depinde cand te-ai nascut, ce muzica ai ascultat. Pe vremea aia erau inediti, dar acum mi se pare greu sa te prinda.

Dave said...

Eric Adams e bun, dar eu vorbeam de varfuri si te trimit iar la invatarurile lui Fotzey.

Eu pot sa suport un numar nelimitat de voci ingrozitoare, mai putin Coiotul. Ideea e ca nu conteaza vocile, marii vocalisti din metal nu au facut mare lucru cu trupe construite in jurul vocii. Exceptia e King Diamond.