Monday, May 14, 2007

Ingeri si molitve

Sambata seara, ca tot omul pasionat de muzica usoara, am urmarit uriasa desfasurare de forte de la Eurovision. Din punct de vedere al show-ului, am remarcat deschiderea, in pur stil finlandez, facuta de Lordi si prestatia celor de la Apocalyptica din timpul votarii. Din punct de vedere muzical, Eurovisionul s-a inscris in linia ultimelor editii, adica nu a spus prea multe. Todomondo, reprezentantii Romaniei, au fost jalnici. Cu un singur om care stia sa cante, cu restul care sareau de pe un picior pe altul si cu un Dl. Problema care racnea la microfon, fiind probabil ragusit de la finala nationala, nu puteam avea mari pretentii. Am avut noroc cu voturile din Spania si cu blatul cu Moldova, astfel ca am obtinut locul 13. Din cele 24 de prezente am remarcat doar trei: The Ark, reprezentantii Suediei, Les Fatals Picards, reprezentantii Frantei, si pe travestitul ucrainean Verka Serduchka. Trofeul a fost castigat de Serbia, care a primit cate 12 puncte de la fostele republici iugoslave, palida consolare pentru prietenii si vecinii mei sarbi, (din cate am inteles, au petrecut pana dimineata pe strazi), dupa ce Serbia a ajuns o cifra pe harta. Piesa Molitva am ascultat-o cu atentie abia la final pentru ca, obisnuit cu parasutele de pe Pink TV, am fost socat de aratarea care a aparut pe ecran, Marija Serifovic. Daca a meritat sau nu sa castige, e greu de spus. De fapt, se stie, la Eurovision sistemul de vot conteaza. Cea mai buna preocupare pentru cineva care stie geografie este sa ghiceasca ce vecin va primi 12 puncte la fiecare tara care voteaza.

In timpul prestatiei Todomondo, nu m-am putut abtine sa nu injur juriul romanesc pentru ca a respins piesa Poate ca timpul a trupei Trooper, refuzandu-i poetului Alin Dinca ocazia de a-si flutura parul la Helsinki. Ca tot veni vorba de Alin Dinca, vreau sa va anunt ca, asa cum anticipam, acest talentat poet isi continua lirica serafica cu un nou volum intitulat Ingerul meu nenascut, care a intrat pe ultima suta de metri, adica in tipografie. Am impresia ca tiparirea volumului va dura mai mult decat conceperea lui. Lansarea pe 1 iunie, evident!

No comments: