Monday, July 6, 2009

Antract, 25 de ani

Aseara, in timp ca cautam prin ziare informatii noi despre Michael Jackson, am dat de urmatorul articol, scris de nemuritorul Alex Revenco, in Jurnalul National:

Antract, 25 de ani



A trecut un sfert de veac alături de cei care au cântat şi ne-au încântat cu "Eşti frumoasă", "Înger", "Cârciumăreasa" etc.

Este una dintre puţinele trupe active imediat după decembrie 1989 care "rezistă" şi astăzi. Grupul a fost înfiinţat de Bobiţă Cătuşanu în 1984, numit iniţial Mini-Paradox, pentru că se afla "sub aripa" unei trupe rock cu ceva experienţă, din Rm. Vâlcea, Paradox. Când au venit la Bucureşti să înregistreze la Radio primele piese, se numeau Zig-Zag, apoi Antract. La un moment dat, a avut loc "fuziunea cu Sibiul", prin cooptarea lui Ilie "Manole" Vlad (ex-Riff) - chitară şi a lui Arthur Fleischer - tobe. După albumele "Antract" şi "Blestem" a urmat "Înainte de toate" (1999), cel de-al treilea album Antract. În 2000 apare single-ul "Inima mea", al cărui clip ajunge pe locul 1 în topurile de specialitate, apoi albumele "Amintiri" (2001), "Nou" (2003), "Live" 20 de ani (2004), "Contraste" (2006). Vineri, 24 iulie, ora 20:00, la Casa de Cultură a sindicatelor din Rm. Vâlcea, Paur - voce, Paul "Bobiţă", Cătuşanu - bass, Ilie "Manole" Vlad - chitară, Cosmin "Cosmo" Cadar - tobe şi colaboratorul lor permanent, Liviu Sorescu - claviaturi vor da startul unei petreceri muzicale de excepţie, Antract 25 de ani.


Cred ca de mult timp nu am mai patit asa ceva. Am ramas, pur si simplu, fara replica pe moment. Si acum mi-e greu sa scriu ceva. Cine sunt Antract? Stiam vag. Prin liceu, un coleg ne mai fredona Esti frumoasa. De ce canta Antract si, mai ales, de ce a cantat Antract 25 de ani? Nu stiu si cred ca nici ei nu stiu. Nu este prima trupa inutila din muzica romaneasca, dar e una din putinele trupe inutile din muzica romaneasca care a cantat 25 de ani fara intrerupere. Am pus fotografia din ziar mai sus, poate recunoasteti vreun personaj din Antract. Sub fotografie era urmatorul text: De-a lungul anilor, Antract a cântat pe aceeaşi scenă cu Uriah Heep, Jethro Tull, Ronnie James Dio, Metallica. Nu stiu daca ati observat, dar toti penibilii care canta spun mereu: am cantat pe aceeasi scena cu ... Ati cantat pe dracu'. Ati cantat pe pile si/sau ati cantat degeaba. Tocmai i-am vazut pe Nexus la B'Estfest, pe Kiss TV, si aveau in jurul scenei 100 de oameni. Cu toate acestea, ei vor spune ca au cantat pe aceeasi scena cu Manowar. In seara aceasta, la aproape 24 de ore de la postarea articolului, am revenit pe site-ul ziarului Jurnalul National sa vad comentariile cititorilor. 360 de vizite, 0 comentarii. Se pare ca nu sunt singurul care a ramas fara replica. Stiti care este singura bucurie a trupelor romanesti? Ca trec anii. Aceasta este noua definitie a implinirii profesionale.

6 comments:

Paul Slayer Grigoriu said...

Sunt perfect de acord cu tine in ceea ce-i priveste pe baietii de la Antract, inca una dintre trupele care canta degeaba. Nu vad de ce ai amestecat in toata povestea Nexus. Oamenii, cu cat public or fi avand ei, chiar canta foarte bine. Nu pot fi comparati cu Antract si altii ca ei, pentru simplul motiv ca ceea ce ii misca pe ei nu sunt banii.

Dave said...

Nexus e doar un exemplu. Mi se pare aberant sa te lauzi ca ai cantat pe aceeasi scena cu o trupa mare, la un festival, alaturi de alte 50 de trupe. Nu are nicio relevanta. Orice trupa de doi bani de afara, care a participat la cateva festivaluri, poate insira nume mari pe 30 de randuri de text.

Anonymous said...

Daca voi nu cunoasteti evolutia unei trupe asta nu inseamna ca ea nu exista. Cat despre lauda ca au cantat in deschiderea unor trupe de afara nu le apartine, este un articol de ziar scris de un jurnalist care nu a facut nimic altceva decat sa aminteasca si acest mic amanunt din cariera lor. O fi mult o fi putin sa canti pe aceeasi scena pe care a cantat Metallica, Ronnie Jammes Dio, Helloween, Jethto Tull, Saxon, Paradise Lost ...??? Eu cred ca nu. Si daca chiar nu stiti nimic despre ANTRACT totul este sa vreti sa aflati iar pentru asta va sugerez un search pe Google. Lectura si vizionare placuta.

Garm said...

Pe Nexus nu i-am prins dar Trooper s-au comportat excelent. Ei pot zic eu sa spuna ca au cantat pe aceeasi scena cu Manowar.

Despre Antract ce sa zic: Esti frumoasa era una din piesele mele preferate prin liceu. Deh varsta :)). Din pacate de atunci nu am mai auzit absolut nimic despre ei... si nu pot sa zic ca le-am simtit lipsa.

Andrei Vajna II said...

Da, da, nExUs si Tandarstorm, viitorul metalului romanesc. Si mai tare e ca astia nici nu au cantat pe scena cu ManOwaR. Au cantat pe scena de langa. (la fel si Trooper) De altfel asa au si fost impartite scenele: formatiile ManOwaR si restu.

Anonymous said...

in curand vor scoate un nou single Antract :D