Friday, October 10, 2008

AC/DC - Black Ice


Aseara, in timp ce ascultam piesa Mockingbird, cantata de Toby Keith si fiica sa, Krystal Keith, am gasit in playlist-ul meu, undeva intre ultimul The Erotics, Rubbish, si ultimul Bob Catley, Immortal, 15 piese care se legitimau doar prin titluri, fara a avea inscrisa o denumire a interpretului sau a trupei care le canta. Cine ar putea fi desteptii astia care si-au intitulat patru piese in genul Rock N' Roll Train, She Likes Rock N' Roll, Rock N' Roll Dream si Rocking All the Way? ma intrebam eu. Cred ca de la ultimul Whitesnake n-am mai vazut atata lipsa de inspiratie si limitare lingvistica. Ei bine, era vorba de AC/DC, una dintre trupele care a pus bazele unei succesiuni de generatii de rockeri in Romania si peste tot. O trupa pentru care functia shuffle este o binecuvantare. O trupa care de la infiintare si-a fixat stacheta foarte jos si, cu toate acestea, a reusit sa sara peste ea doar cu Back In Black si The Razors Edge. Da, am downloadat ultimul album AC/DC, Black Ice, pentru ca am simtit ca e de datoria mea de rocker crescut cu Scorpions sa fac acest lucru. Nici pana acum nu am avut curiozitatea sa dau click pe una dintre cele 15 piese de pe Black Ice. Daca au scos numai patru albume in 18 ani, era clar ca babalacilor numai la muzica nu le-a fost gandul. Va rog sa imi permiteti utilizarea termenului muzica intr-un text despre AC/DC, o trupa care ilustreaza perfect triumful mediocritatii in rock. AC/DC seamana cu genul acela de om care se strecoara peste tot si nu are nevoie sa stie mai mult de 200 de cuvinte pentru a se invarti in jurul unor sume mari de bani. Dovada o reprezinta planificarea unui turneului de 18 luni Black Ice World Tour. Tot aseara am citit o declaratie mai veche a lui Buzz Osborne de la The Melvins, care spunea despre Lemmy Kilmister ca e un "grumpy old bastard who re-writes the exact same songs each year". Acelasi lucru s-ar putea spune si despre cei de la AC/DC, cu mentiunea ca ei o fac, in ultimul timp, o data la cinci sau chiar opt ani.

P.S. Ironia sortii. Pana la urma, am ascultat piesa Walk All Over You, a celor de la AC/DC, interpretata insa de The Erotics.

No comments: