Sunday, May 4, 2008

R.E.M. - Accelerate


Saptamana trecuta, in spiritul traditiei inaugurate de Lenti Chiriac inca de acum 15 ani, m-am hotarat sa cinstesc sarbatorile pascale prin eliminarea brutalitatilor muzicale de orice natura. Singurele albume care au ratat playlist-ul de nenumarate ori si pareau sa corespunda profilului de mai sus erau Detours al lui Sheryl Crow si Accelerate-ul celor de la R.E.M.. M-am oprit asupra celui de-al doilea album, fiind vorba si de o trupa care a militat, de-a lungul carierei sale, pentru o gramada de cauze care oricum nu ma interesau si putea sa imi ofere 34 de minute (cam putin la prima vedere) de liniste. Living Well Is The Best Revenge - un titlu potrivit pentru un inceput de album si promitator pentru o noapte frumoasa. Dupa 20 de secunde am umblat putin la volum. Rock, chitara aia e prea rock, iar Stipe striga de parca are ceva polite de platit prin titlul acesta. Man-Sized Wreath - gluma se ingroasa. Rock, prea rock. E timpul sa devina seriosi, chiar superseriosi: Supernatural Superserious. Rock? Iar rock? E clar! Astia au ajuns atat de mari incat nu le mai pasa cum incep un album. Stiu ca oricum cele trei initiale inseamna aur sau platina indiferent de continut. Daca inceputul este rock, sfarsitul trebuie sa fie pop 100%. Am sarit direct la piesa a zecea, Horse To Water. Chiar mai rock decat inceputul. Oare omul de la keyboards sufera de anemie? O idee ciudata a inceput sa prinda contur in mintea mea. Am dat click pe ultima piesa, I'm Gonna DJ. 2 minute de rock pe care nu il asteptam de la R.E.M. si am ajuns sa strig, odata cu Michael Stipe: It's the end of the world! Ideea ciudata care a inceput sa prinda contur in mintea mea era pe cale sa se definitiveze: albumul acesta e fake. Precis am luat teapa cu un album R.E.M. de prin anii '80. Asta nu poate fi R.E.M.-ul anului 2008! In timpul celor 30 de minute de verificari atente pe internet, m-am lovit de aceleasi patru cuvinte: BACK TO THE ROOTS! In miez de noapte mi-am deschis messenger-ul si i-am dat un buzz lui Sitalce: "Man, ultimul R.E.M.! Caz suspect de marire exagerata de coaie, cum ar zice unii." "La cine, man? La Michael Stipe? Sa fim seriosi!" mi-a raspuns Sitalce.

Serios! Superserios! Supernatural Superserious!

1 comment:

Tom said...

este o buna directie intru inceperea diminetii de azi, ora 1 jumate