tag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post2939910993424068599..comments2024-01-05T10:28:36.063+02:00Comments on The One & Only: Top 2020Davehttp://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-69070717238219375172020-12-28T11:45:09.807+02:002020-12-28T11:45:09.807+02:00Cred ca o vor lasa ca trilogie. Sunt curios care v...Cred ca o vor lasa ca trilogie. Sunt curios care va fi urmatorul pas pe care il vor face. Ar fi interesant un experiment industrial sau gothic, dar avand in vedere preferintele baietilor pentru actori comunisti sau Tudor Gheorghe, nu cred ca scapam de Cenaclul Flacara.Davehttps://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-11515799701922383572020-12-27T23:11:56.316+02:002020-12-27T23:11:56.316+02:00Bine zici... sa vedem daca va urma "Radacini ...Bine zici... sa vedem daca va urma "Radacini de noima" sau o lasa ca trilogie ca asa e traditia.Andrei Vajna IIhttps://www.blogger.com/profile/10430235452297873953noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-62580190469655655922020-12-27T21:58:13.973+02:002020-12-27T21:58:13.973+02:00Eu vad codrul ca o metafora pentru continuitate. A...Eu vad codrul ca o metafora pentru continuitate. Adica pomul in sine nu este etern, are un ciclu de viata, de acord, dar isi trage radacinile din acelasi copac primordial, la fel cum si le trag românii (am pus diacritice sa nu se inteleaga romanii si sa ma considere lumea dacopat) din daci. Cu alte cuvinte, chiar daca pomul care vorbeste acum nu e acelasi cu cel de acum 2000 de ani, este un produs al aceluiasi pamant, idee sustinuta si de adeptii continuitatii, fie ea daco-romana sau doar dacica. Foarte subtil! Se vede ca Alin Dinca e specialist in folclor.<br /><br />Daca tot ai adus vorba de traditie, oricat de paradoxal ar suna, traditia este un element al modernitatii. Adica omul de acum cateva sute de ani nu facea un ritual pentru ca asa era traditia, ci pentru ca avea o semnificatie pentru el. Dezradacinarea a golit de sens traditia si cea mai buna dovada in acest sens e cat de caricatural arata orice are legatura cu traditia in mediul urban. Problema pe care vad ca nu a sesizat-o Alin Dinca nu e intoarcerea la traditie, ci regasirea sensului initial al acesteia. Iata marea provocare si aceasta piesa Trooper poate fi privita ca un mic pas in acest sens.Davehttps://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-53106752931174476122020-12-27T16:37:13.858+02:002020-12-27T16:37:13.858+02:00Da, si mie mi se parea ca sunt mai multe voci acol...Da, si mie mi se parea ca sunt mai multe voci acolo, destul de subtile.<br /><br />Nu sunt de acord cu logica ta. Nu cred ca pamantul vorbeste, sau daca vorbeste, nu cred ca "vorbeste ca un om". Plus ca pomul e mai bun ca metafora, tocmai ca oricat e de statornic, poate disparea. A trecut el prin multe (furtuna, seceta si altele cu siguranta), dar daca omul il va neglija, va muri. La fel precum si traditiile, daca nu va fi cineva sa le asculte si sa le spuna mai departe, vor disparea si ele.Andrei Vajna IIhttps://www.blogger.com/profile/10430235452297873953noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-43993647876124255192020-12-25T18:35:02.000+02:002020-12-25T18:35:02.000+02:00Excelenta analiza ta si inca o dovada ca Radacini ...Excelenta analiza ta si inca o dovada ca Radacini de dor e o adevarata opera aperta. Doi oameni au viziuni diferite asupra versurilor, chiar daca libertatea de interpretare are legatura cu gramatica, nu cu sensul, unde parerile noastre coincid.<br /><br />S-ar putea sa ai dreptate cu versul "cand radem plange inima in noi", avand in vedere ca in continuare poetul foloseste persoana I plural, insa pronuntia vocalistului este nefericita si in mod neindoielnic se aude exact cum spui tu: "Cand rad'm plange inima in noi". Probabil acel "e" deschis ar fi incurcat putin respiratia vocalistului si stim cat de atent isi lucreaza Alin Dinca partile vocale. De altfel, pentru cursivitatea partilor vocale sunt acceptate astfel de, sa le zicem, licente, cum au fost si acele celebre versuri Iris: "da, da, eu stiu, tu ai vrut ca sa ma minti". <br /><br />Probabil ca la faza cu pomul e o problema de mixaj, o decalare intre mai multe voci ale lui Alin Dinca si nu se aude acel "l" din "el". Ai dreptate, Coiotul pare un mijlocitor intre pamantul stramosesc si roman la fel cum IPS Teodosie e un mijlocitor intre Dumnezeu si Sosoaca. Totusi, mai logic mi s-ar parea ca poetul sa puna urechea direct pe pamant, pomul fiind un element supus pieirii pe cale naturala sau prin interventie umana, atat de criticata in prima parte a piesei.<br /><br />Davehttps://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-85781354051945490642020-12-25T14:19:42.951+02:002020-12-25T14:19:42.951+02:00Revin cu analiza promisa. Versul e "Cand rade...Revin cu analiza promisa. Versul e "Cand radem plange inima in noi", dar e greu de auzit pentru ca la finalul cuvantului "radem", din prea mult aplomb, furios pe starea actuala a lucrurilor si grabit sa ajunga la partea importanta a frazei, naratorul inchide grua strans (cam cum vorbeste Minculescu printre dinti) si vocala mai deschisa "e" practic dispare. Normal ca un creier obisnuit de om care asculta in treacat, completeaza in cel mai simplu mod vidul creat. Practic versul rostit e "Cand rad'm plange inima in noi".<br /><br />Am ascultat si partea cu pomul, de data asta la casti, si acum mi se pare ca spune "el". In orice caz, al doilea sunet e asa scurt ca aproape ca nu exista. Practic poti spune ca versul e "E vorbeste ca un om", iar ascultatorul completeaza cu ce i se pare mai potrivit. Poate e si ideea de a nu identifica genul concret (desi asta nu ar fi bine primit de patura conservatoare).<br /><br />Mie "ne" mi se pare cel mai potrivit. Pomul (o metafora pentru traditii, spiritul strabunilor etc.) e acolo statornic si vorbeste intruna. Daca pui urechea poti auzi ce spune. Dar nu e ca si cum pomul vorbeste celui ce pune urechea. El vorbeste intregului popor. Iar Coiotul, in rolul sau de artist, are responsabilitatea de a asculta si transmite mai departe ce ii spune pomul.Andrei Vajna IIhttps://www.blogger.com/profile/10430235452297873953noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-60063815998910386692020-12-24T12:03:00.389+02:002020-12-24T12:03:00.389+02:00Asculta de la minutul 8:20. M-am gandit si la vari...Asculta de la minutul 8:20. M-am gandit si la varianta "pun urechea pe un pom, ne vorbeste ca un om" si nu ar avea logica decat daca am lua in calcul o noua trecere de la singular la plural, pentru ca, in mod normal, ar trebui sa fie "imi vorbeste ca un om". Dar Coiotul nu se incurca in subtilitati din astea.<br /><br />National-comunismul lui Ceausescu a lasat urme adanci in generatia parintilor si a bunicilor. La TV inca se difuzeaza filmele istorice din perioada aia, chiar si filme cu ilegalisti comunisti. <br /><br />Legat de Mihnea se confirma ce spun eu, activist de Facebook. Nu cred ca a iesit cu #rezist, probabil a rezistat pe Facebook ca marii nostri intelectuali care au facut rezistenta prin cultura in perioada comunista.Davehttps://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-38487002238885929342020-12-23T23:55:07.626+02:002020-12-23T23:55:07.626+02:00Voiam sa ascult si Bruce Springsteen ca am tot asc...Voiam sa ascult si Bruce Springsteen ca am tot ascultat hiturile lui in ultima vreme (in sensul ca auzeam intamplator vreo piesa de a lui si apoi o ascultam de mai multe ori). Dar dupa primele doua piese mi-am dat seama ca nu eram in starea potrivita.<br /><br />Nu stiu, ca n-ai precizat unde se regaseste acel vers asa ca nu am verificat. Dar voi asculta atent maine.<br /><br />A, am inteles acum ce voiai sa spui cu conservatori. Dar daca tot am inteles gresit, ma intreb ce poate fi conservator la noua generatie. Cred ca mai degraba e din cazua vidului identitar din generatia parintilor.<br /><br />Locul disparuse oricum, cum au mai disparut si altele. Or sa apara altele si or sa dispara si ele.<br /><br />Nu mai tin minte care a fost ultima activitate a lui Mihnea. Probabil a iesit si el cu #rezist. Sau poate nu, ca poate nu s-a simtit reprezentat. Chiar nu mai tin minte.Andrei Vajna IIhttps://www.blogger.com/profile/10430235452297873953noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-32919836043971637692020-12-23T23:20:17.088+02:002020-12-23T23:20:17.088+02:00Trei albume? As paria pe Ulver, Alanis Morissette ...Trei albume? As paria pe Ulver, Alanis Morissette si Blue Oyster Cult.<br /><br />Nici eu nu am stiut de George Simion pana in ziua alegerilor. Din ce am auzit, au cam aceleasi idei si acelasi vocabular fundamental. Coiotul s-ar incadra perfect in AUR, ar putea compune un imn al partidului, doar a studiat folclorul. <br /><br />Eu am ascultat partea de cel putin douazeci de ori, tot "ea" aud. Dar la "cand rad imi plange inima in noi" am auzit bine, nu? <br /><br />O fi noua generatie, dar e vorba de ideile conservatoare preluate din familie, din societate.<br /><br />Odioasa sau neodioasa, era o cladire care apartinea realism socialismului, care e o parte a istoriei. Eu deplangeam disparitia locului unde se canta live, nu neaparat a cladirii. Cladiri s-au prabusit si se vor mai prabusi, indiferent de valoarea lor istorica sau artistica. <br /><br />Pai, ce a facut Mihnea in ultima vreme in afara de a-si varsa frustrarea pe Facebook (recunosc ca nu il urmaresc, mai intru la anumite intervale)? Cand mai dau de o cugetare de a lui imi amintesc de vorbele lui Basescu despre Dana Budeanu: "Se face că gândeşte adânc, dar pare că nu are cu ce”.Davehttps://www.blogger.com/profile/04810185166688977080noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2169581001535376350.post-75434236967691690702020-12-23T22:35:19.770+02:002020-12-23T22:35:19.770+02:00Oh, sunt surprins ca 3 din top 20 le am si eu in t...Oh, sunt surprins ca 3 din top 20 le am si eu in top.<br /><br />Am ras la partea cu George Simion. (nu ca as fi stiut cine e atunci cand a aparut piesa)<br /><br />Am reascultat portiunea mentionata (prin difuzoarele telefonului, deci sper sa nu gresesc) si cred ca versul totusi este "<b>Ne</b> vorbeste ca un om".<br /><br />Nu stiu cat de mult e patura conservatoare. Eu tind sa cred ca e noua generatie, ceea ce e si normal.<br /><br />Si data fiind analiza ta, sunt de-a dreptul socat sa vad ca deplangi demolarea unei cladiri odioase, aproape de buricul targului, pe malul canalului navigabil Bega, o cladire simbol al culturii proletare. Chiar mai vazusem oameni care puneau poze asemanatoare acompaniate de cliseul "tot ce e bun in tara asta se distruge". Sigur, reflecta perfect situatia muzicala din oras - fostii muncitori ai fabricii de palarii, inlocuiti de roacherii pierduti prin curentii tranzitiei - dar sa suferi dupa pierderea unui trecut sinistru, in loc sa privesti spre viitor... de fapt, de ce ma plang? Asta e publicul timisorean, vesnic suparat si pretentios, greu de satisfacut.<br /><br />Nu-s de acord sa-l faci pe Mihnea "activist de Facebook" cand omul chiar a fost si in linia intai.Andrei Vajna IIhttps://www.blogger.com/profile/10430235452297873953noreply@blogger.com