Saturday, February 28, 2009

My Dying Bride - For Lies I Sire


Am observat ca la metalisti se tine cont de vechime, asa ca vin si va spun ca am ascultat Turn Loose The Swans chiar in 1993. Pe la inceputul anului 1994 stiam albumul pe de rost. Pentru a strica imaginea creata de prima fraza, recunosc ca, in urma cu cateva zile, am aflat ca My Dying Bride a scos un album si in 2006, intitulat A Line Of Deathless Kings. Acum, pentru a scapa definitiv de fanii My Dying Bride, care, intamplator sau nu, au ajuns pe acest blog, recunosc ca A Line Of Deathless Kings ridica la trei numarul albumelor neascultate din discografia acestei trupe, dupa As The Flower Withers si 34.788%...Complete (parca de pe asta am ascultat ceva, dar nu mai tin minte nimic, asa ca nu se pune). Da, domnule, dar am ascultat Turn Loose The Swans chiar in 1993! Ce mai conteaza ca ultimul album pe care il tin minte e The Dreadful Hours, aparut 2001? Imi amintesc ca, in 2001, dupa ce au lansat A Fine Day To Exit, cei de la Anathema au fost invitati la emisiunea Friday Rock Show a lui Tommy Vance, de pe VH1. Intr-un anumit moment al emisiunii au fost difuzate cateva imagini cu Anathema din perioada Serenades. Fratii Cavanagh si-au coborat privirea spre podea si au schimbat repede subiectul discutiei. Dupa ce am ascultat For Lies I Sire, pe langa zambetele pe care mi le-au produs cei care simteau un nou Turn Loose The Swans, am incercat un mic exercitiu de imaginatie cu o intrebare, acompaniata de imaginea fratilor Cavanagh: oare celor de la My Dying Bride nu le e rusine cand aud vioara aia care suna mai rau decat fierastraul circular pentru taierea lemnului al vecinului meu? Macar atat, ca de schimbarea subiectului discutiei nu poate fi vorba. Pentru asta am asteptat noi mai bine de un deceniu?

Saturday, February 21, 2009

Cancer Bats - Deathsmarch (Video)

Era si timpul! Dupa Hail Destroyer, Lucifer's Rocking Chair si o aparitie episodica in videoclipul Chelsea Smile al celor de la Bring Me The Horizon, canadienii de la Cancer Bats au filmat un videoclip la piesa Deathsmarch, de pe albumul de exceptie Hail Destroyer, aparut in 2008. Recomand piesa de mai jos celor care vor sa vada cum trebuie cantata muzica aceasta in vremurile noastre.

Friday, February 20, 2009

Thursday, February 19, 2009

Chris Cornell - Scream (II)


Conform Wikipedia, cozonacul este o prăjitură tradiţională românească şi bulgărească (kozunak), fiind în mod tradiţional gătită de Paşte şi Crăciun. Reţeta cocii este cam aceeaşi în toată România, ingredientele principale fiind laptele, zahărul, ouăle şi untul. Din punct de vedere al formei, cozonacii pot fi drepţi sau rotunzi, simpli sau împletiţi. Din punct de vedere al umpluturii, deosebim cozonaci simpli sau umpluţi.
Nu stiu altii cum sunt, dar eu cred ca nu exista lucru mai banal pe lume decat cozonacul simplu. Daca nu exista cozonacul umplut, nu as fi mancat mai mult de trei felii de cozonac simplu in viata mea. Se poate spune ca si cozonacul umplut e un cozonac simplu pe margini sau pana spre mijlocul feliei. De acolo se intra in teritoriul autonom al umpluturii. Umplutura poate fi de mai multe feluri: nuca, mac, stafide, brânză dulce. Rahatul iese din discutie, pentru ca ar da un aer de neseriozitate demersului meu. Umplutura se poate consuma si in mod independent, la fel ca si cozonacul simplu, dar nu ar avea nici un sens sa mananc nuca macinata, mac sau stafide. Cand cozonacul simplu si umplutura se unesc in cozonacul umplut, in oricare din combinatiile de mai sus, mananc aproape jumatate de cozonac. Si fac asta chiar daca portiunile destul de mari de cozonac simplu nu ma prea incanta.
De mai bine de trei ore ascult neintrerupt albumul Scream. Umplutura creeaza dependenta. Sa va dau cateva exemple: Scream - min. 01:21 - 01:37, 02:57 - 03:13, 03:45 - 04:15, 04:50 - 05:06, Ground Zero - min. 01:29 - 01:44, Never Far Away - min. 00:24 - 00:48, 01:37 - 02:00, Time - min. 02:38 - 02:54, Enemy - min. 00:37 - 00:51, 01:40 - 01:55, 02:27 - 02:43. Sunt mai multe, dar nu am rabdarea sa le caut acum. Oricum, lungimea lor nu depaseste cantitatea umpluturii din cozonac. La fel ca in cazul cozonacului umplut, pe langa importanta umpluturii in sine, hotaratoare e dispunerea acesteia in cadrul intregului. Nici nu-mi dau seama cum trec 63 de minute si o jumatate de cozonac.

In alta ordine de idei, nu mai urmaresc posturile muzicale de la TV de foarte mult timp. Cred ca de cand a disparut MTV Europe. Am ajuns sa fiu depasit total de ce se difuzeaza pe aceste posturi, desi, cand eram un pic mai tanar, nu credeam ca o sa ajung asa. In grila operatorului de cablu de la mine din localitate figureaza doua posturi muzicale: U TV si Kiss TV (Etno, Favorit si altele nu le iau in calcul). Cred ca nu ma uit mai mult de cinci secunde pe zi la ambele posturi, adica cat imi ia cand zapez cu telecomanda. In seara aceasta, in jurul orei 21, am zabovit vreo patru minute pe U TV, dupa ce l-am observat pe Chris Cornell in Part Of Me, alaturi de Timbaland, care facea pe DJ-ul, si Method Man, care facea pe actorul. Din motive de embedding disabled by request, videoclipul piesei Part Of Me poate fi urmarit in cele mai bune conditii aici. Nu stiu cat de des apare Cornell pe posturile muzicale si nici nu cred ca o sa aflu. Mi-as dori sa apara de cat mai multe ori, la fel cum mi-as dori ca Scream sa fie un succes din punct de vedere al vanzarilor. Sau si din punct de vedere al vanzarilor. Nu credeam ca o sa ajung sa spun asa ceva.

Monday, February 16, 2009

Top 5 Country

Top 5 Country - pentru ca, in ultimele zile, forumul Metalfan a redevenit ceea ce a fost si trebuie sa fie: locul unde ne descretim fruntile. Chiar daca pare o lista, topul de fata isi propune sa descopere potentiali ascultatori de country. Cine are rabdare sa treaca peste cele cinci piese de mai jos poate stii daca va mai asculta country vreodata sau daca era menit sa asculte country si, din motive obiective, nu a facut asta pana acum. De exemplu, de prima data cand l-am vazut pe Robbie Williams in Take That mi-am dat seama ca e gay. Dupa cativa ani a inceput sa se gandeasca si el la asta si nici acum nu stiu la ce concluzie a ajuns. Cum pe cititorii acestui blog nu pot sa ii vad la fata, nu imi pot da seama daca ar putea fi ascultatori de country. Daca ati simtit ca iubiti America fara a avea vreun motiv anume, daca v-au placut palariile fara a fi fan al filmelor western, daca, de la un anumit moment, au inceput sa va supere bancurile cu rednecksi, sunt sanse foarte mari sa va placa macar una dintre piesele de mai jos.

5. Billy Ray Cyrus - The Buffalo (Home At Last, 2007)
Cei mai batrani s-ar putea sa-si aduca aminte de Achy Breaky Heart, din 1992. Cea mai mare performanta a artistului din ultimii 15 ani ramane Miley Cyrus, fiica sa.



4. Tim McGraw - Refried Dreams (Not A Moment Too Soon, 1994)
A vandut peste 40 de milioane de albume, e sotul lui Faith Hill, mai cunoscuta pe la noi, are o gramada de hituri si o colaborare cu Def Leppard. In 2006, in semn de recunostinta, Taylor Swift si-a deschis albumul de debut cu piesa Tim McGraw.



3. John Anderson - Seminole Wind (Seminole Wind, 1992)
Membru MuzikMafia, o adevarata legenda a muzicii country, putin mai Old School. Seminole Wind e cel mai bine vandut album al sau.



2. Garth Brooks - The Thunder Rolls (No Fences, 1990)
No comment.



1. Brooks & Dunn - Play Something Country (Hillbilly Deluxe, 2005)
Intr-o lume normala, un top de piese country ar trebui sa il aiba pe locul 1 pe Garth Brooks. Dar lumea nu mai este normala de la Hillbilly Deluxe, cand Kix Brooks si Ronnie Dunn au venit cu Play Something Country. Sitalce, care nu e ascultator de country, nu m-ar fi iertat niciodata daca puneam alta piesa pe locul 1. O piesa monumentala si un videoclip pe masura, pe care, din cauza de embedding disabled by request, il gasiti aici. Videoclipul e obligatoriu.

Dierks Bentley - Feel That Fire


O vorba veche din batrani spune sa nu ai incredere in interpretii de country fara palarie. Garth Brooks, cel mai de succes interpret de country, a renuntat la palarie doar cand a fost Chris Gaines. Se pare ca lucrurile s-au mai schimbat. Rodney Atkins poarta sapca, iar Keith Urban isi flutura parul in vant fara sa se gandeasca la palarii. Ar fi si culmea la cati bani investeste in freza lui. Chiar si eu am renuntat sa ma uit la copertile albumelor inainte sa le ascult. Oricum copertile sunt irelevante pentru acest gen. Dierks Bentley, fara palarie si de aceasta data, ne propune pe albumul Feel That Fire o combinatie reusita de classic country, rock si pop, care l-a urcat pana pe locul 3 in Billboard, cu 71.000 de exemplare vandute in prima saptamana. La reusita acestui album au contribuit, printre altii, Mike McCready (Pearl Jam), cu niste riffuri pe Life On The Run, Patty Griffin, cu un featuring pe Beautiful World, Rodney Crowell, coautor al piesei Pray, si Ronnie McCoury, cu mandolina pe Last Call. Recunosc ca m-am inselat. Avand in vedere Feel That Fire, nu putem vorbi de un prim trimestru sumbru pentru country.

De ascultat: Life On The Run, Sideways, Last Call.

Sunday, February 15, 2009

TBR

Cinci albume pe care le astept in 2009:

1. Rodney Atkins - It's America
2. Mastodon - Crack the Skye
3. DevilDriver - Pray For Villains
4. Jason Michael Carroll - TBA
5. Gallows - Grey Britain

Saturday, February 14, 2009

Lamb of God - Set to Fail (Video)

Monday, February 9, 2009

Lamb Of God - Wrath


Wrath, ultimul album Lamb Of God, a aparut pe internet de cateva zile. Aseara, in timp ce ascultam Wrath pentru a cincisprezecea oara, am intrat pe marile forumuri de metal ale tarii sa vad si eu ce parere are metalistul roman despre acest album. Stiam ca nu sunt prea multe lucruri de spus cand te afli in fata unui album de exceptie. Oare consensul general sa fie cauza lipsei de reactie? Eu ma intreb daca marii cronicari au tupeul sa se prezinte in fata lumii altfel decat cu capul plecat, dupa ce s-au grabit sa puna 10 pe petarde gen Kreator. Asta in cazul in care stiu pe ce lume traiesc.

Saturday, February 7, 2009

De la 3 la 13 lei


In seara de 06.02.2009, eu si Sitalce am decis ca a venit momentul sa incepem activitatea concertistica pe acest an. Cam devreme, ce-i drept, dar era vorba de lansarea albumului Panikon al trupei Grimus, album care a fost pe locul 1 in topul meu, sectiunea muzica romaneasca, mai corect, muzicuta romaneasca. Locul lansarii - clubul Jazz Pod 16, pe unde nu am mai calcat de la Romania - Italia, de la Europenele din 2000. S-au schimbat cam multe pe acolo in ultimii ani, incepand cu intrarea, care era pe cealalta parte a podului. Dupa ce am gasit usa potrivita, am intrat in club si ne-am lovit de vreo 30 de pustani insirati pe scaune, in timp ce noi doi eram alineati pe culoar. Dupa un minut, un tip si-a inceput drumul pe la mese cu niste bratari in mana, mormaind scurt: "3 lei." Ma mir ca nu ne-a venit noua ideea asta inainte.
"3 lei?", intreb eu, uitandu-ma mirat la Sitalce. "Astia cred ca isi bat joc de noi. Ce pot sa cante astia de 3 lei? Pana si benzina pana aici m-a costat mai mult. Hai dincolo ca e mai scump!"
Dincolo insemna Setup, unde cantau cei de la Kumm. Zis si facut. Ii lasam pe copiii de la Grimus sa-si continue probele de sunet, imi recuperez masina din Piata Unirii si demarez in tromba spre Setup, unde, conform fituicilor gratuite, artistii trebuiau sa inceapa treaba pe la 21:30. Am parcat la dracu' in praznic, la sfatul lui Sitalce, am intrat in club la 21:40 si am mers sa ne luam bratarile. La intrare, doua fete de care nu puteai sa treci fara 13 lei. Una taia bilete, alta punea bratari. Ma intorc catre Sitalce:
"Man, asa mai merge. Stii ca lucrurile ieftine sunt de proasta calitate."
"Si la muzica?"
"Mai ales la muzica."
Intram in sala. Alta viata. Loc cat vedeai cu ochii, bautura ieftina si canapele libere. Faza cu bautura n-am verificat-o. Sitalce a platit tot. Ne-am trantit pe o canapea si am asteptat ca artistii sa urce pe scena. Ce nu stiam noi era ca artistii urmau sa urce pe scena la ora 23. Am avut timp sa vorbim vrute si nevrute. Despre fotbal, muzica si filme. Am pierdut multe minute incercand sa intelegem de ce oameni cu scaun la cap prefera The Reader in loc de Revolutionary Road. Probabil explicatia e undeva intre amintirea placuta a lui Kate Winslet in primul si amintirea neplacuta a partidelor de sex (da, de durata e vorba) din al doilea. In fine.


Dupa cum am spus mai sus, in jurul orei 23, artistii au urcat pe scena si au inceput show-ul de 13 lei. De pe canapele se auzea ca dracu', asa ca ne-am apropiat putin de scena, dar sunetul era cam la fel. Baietii de la Kumm au cantat aproape doua ore. Ce pot sa spun e ca live m-au impresionat mai mult ca pe CD, cu toate ca sunetul a fost cum a fost. Miscarea scenica a artistilor a fost exceptionala. O sa vorbesc despre cei pe care i-am urmarit cu atentie. Baiatul de la saxofon, care mai mult soma pe acolo, se incadra foarte bine in peisaj. Se unduia usor cu saxofonul in mana, batea din palme ca un oligofren si, cateodata, canta furios la muzicuta, moment in care isi aseza cu grija saxofonul. Ce sa mai zic, m-a impresionat si cred ca ar trebui pastrat in trupa si in cazul in Oigan va renunta la saxofon. Si vocalul s-a miscat bine, desi parea destul de plapand. Chiar daca are un look studiat, nu m-a deranjat deloc. Miscarile lui de pe scena mi-au adus aminte de Sean Penn in Milk, de Tudor Chirila si, vreo cateva minute, de Liam Gallagher. Sfatul meu pentru el e sa lucreze mai mult la miscarile pe un picior. Ultimul pe care l-am urmarit, dar cel mai important, a fost Eugen Nutescu, zis si Oigan, denumit de Exty chitaristul dobitoc cu basca, pe care il puteti vedea in toata splendoarea sa in prima poza. Omul este un adevarat fenomen. In tricou negru din primul minut, cu basca in cap care ii completa tinuta impunatoare, Oigan s-a miscat tot concertul pe ritmurile muzicii. Basca a avut cozorocul in fata cam tot timpul, l-a miscat intr-o parte si alta ca rapperi pe la mijlocul show-ului si l-a pus la spate la bis. Cand a cantat la microfon, jocul scenic a inclus si miscari lubrice inainte-inapoi, probabil pentru a-si mentine conditia fizica la cote ridicate. La toate acestea, mimica fetei a jucat un rol hotarator. Figura pe care o dezvolta cand se apropia de microfon, rictusurile, pana si clipirile din ochi erau mijloace de comunicare nonverbala care te duceau cu gandul la aroganta. Prestatia lui a primit cea mai mare nota din partea mea: nota 9. Pentru 10 trebuia sa faca si faza cu chitara dupa gat. Obligatoriu de vazut intr-o viata de om.
Cu toate ca sunetul m-a obstructionat pe toata durata concertului, am reusit sa distig multe piese Kumm. Publicul a fost destul de apatic, dar asta nu e un lucru nou pentru Timisoara. Spre final, am observat ca in fata scenei a inceput forfota. Dupa un minut mi-am dat seama care era motivul: 1000 de chipuri. De la 1000 de chipuri pana la bis, atitudinea publicului s-a schimbat, incat am ajuns sa ma intreb de ce trupe cu un singur hit nu canta hitul de cel putin trei ori intr-un concert: la inceput, la mijloc si la final. Asa ar fi mai usor si pentru ei, si pentru public.
Dupa terminarea show-ului, in drum spre masina, ne-am intrebat oare cum ar fi fost la Grimus, desi eram foarte multumiti de prestatia celor de la Kumm. Singurul lucru util pe care l-a adus seara de 06.02.2009 a fost ca am aflat care e diferenta dintre Kumm si Grimus: 10 lei.

Wednesday, February 4, 2009

Chris Cornell - Scream


Timbaland knows the way to reach the top of the charts
Maybe if i work with him i can perfect the art

(Weezer - Pork And Beans)

Nu cred ca a facut-o pentru bani. Iti trebuie mult curaj sa lasi in urma aproape tot ce ai facut si te-a definit ca artist, mai ales daca ai 44 de ani. Cea mai importanta lectie pe care o da Chris Cornell prin Scream este ca artistul dicteaza, nu fanii. Aviz lautarilor care inca mai compun cantece pentru si despre fani. Recunosc ca am inceput o executie antefactum a acestui album. Nu pot sa o duc pana la capat. Scream nu este Euphoria Morning, dar este peste Carry On, care a fost, de fapt, pasul catre Scream. Vocea lui Chris Cornell se intalneste cu beaturile lui Timbaland, intr-un album pe care multa lume il considera R&B oriented. Numai Chris Cornell se incapataneaza sa creada ca a reusit sa capteze aspectele psihedelice de pe The Dark Side Of The Moon al celor de la Pink Floyd si A Night at the Opera al celor de la Queen. Timbaland domina albumul de la un capat la altul, in timp ce Chris Cornell reuseste sa iasa din corzi doar cu Two Drink Minimum, care pare o recomandare expresa adresata de artist fanilor Soundgarden, Temple Of The Dog si Audioslave inainte de a asculta Scream. Cele mai bune piese sunt, in ordine aleatorie, Part Of Me, Scream, Never Far Away si Other Side of Town. Pana la urma, am ramas, totusi, cu un gust amar. Albumul acesta putea fi mai mult decat este. In timp ce reascultam Scream, m-am uitat spre televizor si am avut o revelatie: un barbat de culoare, imbracat intr-un costum alb, cantand Love Lockdown. Kanye West. Poate data viitoare.

My Chemical Romance - Desolation Row (Video)

Cover Bob Dylan. Un pic prea punk.

Sunday, February 1, 2009

John Frusciante - Inside Of Emptiness (2004)


In seara asta am avut nervi. Dar ce nervi? Mari de tot. Nu are rost sa spun cine mi i-a provocat si nici sa ofer explicatii suplimentare. Pur si simplu, nu are legatura cu blogul. Am cautat cea mai simpla rezolvare posibila in contextul dat. Nici contextul nu e prea important. Rezolvarea - un album cap - coada. Dar nervii sunt de mai multe feluri. Rezolvarile, la fel. Am inceput cu Fucked Up si am continuat cu Gallows. Dupa zece minute mi s-a facut greata. Nu ca Fucked Up sau Gallows nu ar canta bine. Totul tinea de context si nervi. Rezolvarea a venit de la surpriza lunii ianuarie, John Frusciante. Inside Of Emptiness, voce in mare parte falsetto, chitara magica, tobe ciudate si o atmosfera care se gaseste numai pe albumele solo ale chitaristului de la Red Hot Chili Peppers. Si am uitat de toate, de nervi, de faptul ca, desi era duminica, trebuia sa ma trezesc la ora 8 si de inca ceva, dar nu mai tin minte despre ce era vorba. Tot ce tin minte e ca am gasit raspunsul la o intrebare stupida pe care o mai gasiti prin interviuri: ce album ai lua cu tine daca ai pleca pe o insula pustie? Inside Of Emptiness, chiar daca ar trebui sa iau si nervii pentru a ma bucura de fiecare ascultare.

Scratches



Emptiness